Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/77751
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | นิยตา กาวีวงศ์ | - |
dc.contributor.author | ภัทรชนน มะลิแก้ว | en_US |
dc.date.accessioned | 2022-10-27T11:38:29Z | - |
dc.date.available | 2022-10-27T11:38:29Z | - |
dc.date.issued | 2022-09-27 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/77751 | - |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to study customer expectation and satisfaction towards marketing mix of Tokanfaifah Limited Partnership. Samples of this study were specified to 261 customers of Tokanfaifah Limited Partnership. Questionnaires were used as the tool to collect data. The given data then analyzed by descriptive statistics, including frequency, percentage, mean and Importance-Performance Analysis: IPA The finding presented that most respondents were male, aged between 20-34 years old, marital status, they were business owners or self-employed. The highest level of education is bachelor's degree or equivalent. Their average monthly income was 5,000-15,000 Baht. The element of marketing mix which they had highest expectation with were Process, People, Product, Place and Price, respectively. After that the element of marketing mix which they had high expectation with were Physical Evident and Promotion, respectively. The element of marketing mix which they had high satisfaction with were Physical Evident, Place, Product, Process and Price, respectively. After that, the element of marketing mix which they had moderate satisfaction with were People and Promotion, respectively. According to the results of IPA analysis (Importance-Performance Analysis), elements found in Quadrant A (Concentrate Here), which is a factor that is very important to customer. But service providers are still unable to adequately meet the needs of customers. Therefore, it should be improved quickly. and develop first. There are a total of 8 sub-factors, including that the store has enough products to meet the demand, customers can negotiate prices, product prices can be flexible according to the quantity purchased, the staff who was knowledgeable on the certain product, understood the problems and was able to provide basic solutions, the number of staff is sufficient to provide services, the rapid service process from the beginning to the end, and lastly, providing advice on appropriate solutions. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.subject | ความพึงพอใจ | en_US |
dc.subject | ส่วนประสมการตลาด | en_US |
dc.subject | ห้างหุ้นส่วนจำกัดโตการไฟฟ้า | en_US |
dc.title | ความพึงพอใจที่มีต่อส่วนประสมการตลาดของลูกค้าที่ใช้บริการห้างหุ้นส่วนจำกัดโตการไฟฟ้า | en_US |
dc.title.alternative | Customer satisfaction towards marketing mix of Tokanfaifah Limited Partnership | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.controlvocab.thash | ห้างหุ้นส่วนจำกัดโตการไฟฟ้า | - |
thailis.controlvocab.thash | พฤติกรรมผู้บริโภค | - |
thailis.controlvocab.thash | การเลือกของผู้บริโภค | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความคาดหวังและความพึงพอใจของลูกค้าในการเข้ามาใช้บริการห้างหุ้นส่วนจำกัดโตการไฟฟ้า กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือ ลูกค้าที่มาซื้อสินค้า และใช้บริการที่ร้านห้างหุ้นส่วนจำกัดโตการไฟฟ้า ซึ่งมีจำนวน 261 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล และนำผลมาวิเคราะห์โดยใช้สถิติเชิงพรรณนา ค่าสถิติที่ใช้ ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และการวิเคราะห์ความสำคัญและความพึงพอใจ (Importance-Performance Analysis: IPA) จากการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย อายุ 20-34 ปีสถานภาพสมรส อาชีพเจ้าของกิจการ/ประกอบธุรกิจส่วนตัว ระดับการศึกษาสูงสุดคือปริญญาตรีหรือเทียบเท่า และรายได้เฉลี่ยต่อเดือนคือ 5,000-15,000 บาท ความคาดหวังของลูกค้าต่อส่วนประสมการตลาดในภาพรวมอยู่ในระดับมากที่สุดคือ ด้านกระบวนการ ด้านบุคลากร ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านสถานที่หรือช่องทางการจัดจำหน่าย และด้านราคา ตามลำดับ ส่วนความคาดหวังต่อส่วนประสมการตลาดในภาพรวมอยู่ในระดับมากคือ ด้านลักษณะทางกายภาพ และด้านการส่งเสริมการตลาด ตามลำดับ ความพึงพอใจของลูกค้าต่อส่วนประสมการตลาดในภาพรวมอยู่ในระดับมาก คือ ด้านลักษณะทางกายภาพ ด้านสถานที่หรือช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านกระบวนการ และด้านราคา ตามลำดับ ส่วนความพึงพอใจต่อส่วนประสมการตลาดในภาพรวมอยู่ในระดับปานกลาง คือ ด้านบุคลากร และด้านการส่งเสริมการตลาด ตามลำดับ การวิเคราะห์ความสำคัญและความพึงพอใจ (Importance-Performance Analysis: IPA) พบว่า ปัจจัยย่อยที่ตกอยู่ใน Quadrant A (Concentrate Here) ซึ่งเป็นปัจจัยที่มีความสำคัญต่อลูกค้ามาก แต่ผู้ให้บริการยังไม่สามารถตอบสนองความต้องการของลูกค้าได้อย่างเพียงพอ ดังนั้นจึงควรต้องรีบปรับปรุง และพัฒนาเป็นอันดับแรก มีจำนวนทั้งหมด 8 ปัจจัยย่อย ได้แก่ ที่ร้านมีสินค้าเพียงพอต่อความต้องการ ลูกค้าสามารถต่อรองราคาได้ ราคาสินค้าสามารถยืดหยุ่นได้ตามปริมาณที่ซื้อ พนักงานขายมีความรู้ความเข้าใจในตัวสินค้า พนักงานสามารถเข้าใจปัญหาและแนะนำวิธีการแก้ไขเบื้องต้นได้ จำนวนพนักงานมีเพียงพอในการให้บริการ มีกระบวนการให้บริการตั้งแต่ต้นจนจบกระบวนการที่รวดเร็ว ไม่เสียเวลา และสุดท้ายคือ บริการให้คำแนะนำในการแก้ปัญหาที่เหมาะสม | en_US |
Appears in Collections: | BA: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
621532117-ภัทรชนน มะลิแก้ว.pdf | 1.46 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.