Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/80223
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSomkeit Noamna-
dc.contributor.authorShao, Tingen_US
dc.date.accessioned2024-11-21T00:26:05Z-
dc.date.available2024-11-21T00:26:05Z-
dc.date.issued2024-04-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/80223-
dc.description.abstractThis research aims to analyze the influence of influencer marketing on the purchase decisions of Thai consumers on the cross-border e-commerce platform of the Shein. The variables studied include expertise, similarity to the target group, respect, attractiveness, and trust. A quantitative research methodology was employed using a survey technique with a sample of 400 male and female consumers aged 18-35 and above through an online questionnaire to collect data for descriptive statistical analysis and Pearson correlation coefficient analysis. The research findings revealed that all factors of influencer marketing, including expertise, similarity to the target group, respect, attractiveness, and trust, significantly influenced the purchase decisions of Thai consumers on the Shein platform, with mean values at a high level of statistical significance at the 0.05 level. The findings from this research can benefit cross-border e-commerce companies seeking to enter the Thai marketing landscape by understanding the factors related to Thai consumer behavior and recognizing influencer marketing strategies on the Shein platform. Additionally, it can assist cross-border e-commerce companies in implementing influencer marketing strategies to establish marketing channels in Thailand.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChiang Mai : Graduate School, Chiang Mai Universityen_US
dc.titleAnalysis of the influencer marketing on Thai consumers' purchase decision on cross border e-commerce platforms of application sheinen_US
dc.title.alternativeการวิเคราะห์อิทธิพลของการตลาดแบบอินฟลูเอนเซอร์ที่มีต่อการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภคไทยบนแพลตฟอร์มพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ข้ามพรมแดน ของแอปพลิเคชัน ชีอินen_US
dc.typeIndependent Study (IS)-
thailis.controlvocab.lcshInternet marketing-
thailis.controlvocab.lcshElectronic commerce-
thailis.controlvocab.lcshApplication software-
thailis.controlvocab.lcshConsumer satisfaction-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractงานวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์อิทธิพลของการตลาดแบบอินฟลูเอนเซอร์ที่มีต่อการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภคไทยบนแพลตฟอร์มพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ข้ามพรมแดนของแอปพลิเคชันชีอินในกลุ่มผู้บริโภคชาวไทย โดยมีตัวแปรที่ศึกษาได้แก่ ความเชี่ยวชาญ ความเหมือนกับกลุ่มเป้าหมาย ความเคารพ ความดึงดูดใจ และความไว้วางใจ จากการวิจัยเชิงปริมาณโดยใช้เทคนิคการสำรวจกลุ่มตัวอย่างทั้งเพศชายและเพศหญิงที่มีอายุ 18-35 ขึ้นไปจำนวน 400 คน ผ่านแบบสอบถามออนไลน์ในการเก็บข้อมูลเพื่อนำมาวิเคราะห์สถิติเชิงพรรณนา (Descriptive) และวิเคราะห์ค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์แบบเพียร์สัน (Pearson Correlation) ซึ่งผลการวิจัยพบว่า ปัจจัยที่มีอิทธิพลของการตลาดแบบอินฟลูเอนเซอร์ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภคชาวไทยบนแพลตฟอร์มชีอินในทุกปัจจัยคือ ความเชี่ยวชาญ ความเหมือนกับกลุ่มเป้าหมาย ความเคารพ ความดึงดูดใจ และความไว้วางใจ มีค่าเฉลี่ยในระดับมากอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ข้อค้นพบจากงานวิจัยนี้ สามารถเป็นประโยชน์ต่อบริษัทอีคอมเมิร์ซข้ามพรมแดนที่ต้องการเข้าสู่การทำการตลาดในประเทศไทย ในการเข้าใจถึงปัจจัยที่เกี่ยวข้องกับพฤติกรรมการบริโภคของชาวไทย ด้วยการรับรู้กลยุทธ์การตลาดด้วยอินฟลูเอนเซอร์บนแพลตฟอร์มชีอิน อีกทั้งยังช่วยบริษัทอีคอมเมิร์ซข้ามพรมแดนสามารถดำเนินกลยุทธ์การตลาดผ่านการใช้อินฟลูเอนเซอร์ในการสร้างช่องทางการตลาดในประเทศไทยen_US
Appears in Collections:CAMT: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
652132017 - TING SHAO.pdf5.61 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.